Feb 18, 2011

kereta oh kereta!

aku bukan nak cerita pasal kereta aku..sbb aku xmampu nak beli kereta lagi yaww..
yela..keje pon x g..camane nak beli kete bebb....

aku bukan nak cerita aku penah accident kete ke ape??
tapi..
aku nk citer pengalaman tym first berjinak2 dengan dunia kereta..

aku start pandai drive tym form 3..muda lagi kan..haha..bangga2..(tapi salah di sisi undang2 ye adik2)
keinginan untuk bawak kereta timbul tym aku form 2 lagi...tapi just perhati je..nak bawak mak ayah xkasi.. bahaya kata mereka...

TAPI..tym aku jump form 3..aku paksa mak aku ajar drive..ambik kau..paksa teroos...mula2 merayu rayu dulu..then xtahan dengar aku asyik merengek je kan.. soo.mak aku willing nak ajar...

mula2...kene belajar gear dulu..sbb aku tym first belaja..pakai kete manual....nk pro kene la practice dulu...tym tido pegang botol  air mineral kecik tu..godek2 la...macam pegang gear kan...

haa bila da expert...pa lagi tunggu...belaja drive..godek2..real gear la beb..
first2...just tekan minyak slow2..then tekan clutch, then masuk gear 1...
mak aku duk sebelah..lagak cam cikgu kelas memandu lak kan..haha...
dengan hnya menggunakan gear satu..aku round2..keliling rumah....pakai gear satu je bebb..sbb takut nak tekan clutch..
nanti enjin mati cuakk lak kan..
round punye round..smpai xhenggat dunia..


so start dari hari tu..aku asyik kebas kereta mak aku...sbb gian nak drive punya pasal..

so..pertengahan form 3..aku da start drive kat jalan raya..bahaya kan...(jangan ikut aksi ini ye adik2)
tapi dengan syarat mesti ade orang expert kat sebelah aku....mak aku sygkan aku laaa....

bila da pandai drive..aku sgt rajin hokeyy..g kedai depan umah naik keteee...

tym form 3..aku bakal amek PMR kan..so bnyak la tuisyen....balik skola je..ade tuisyen...mak aku busy ngen keje2 dia..kalo dia xde mase..pa lagi... bergaya la aku,drive sendiri pegi tuisyen..huii bangga kauu..haha

form 5..lagi dasyat...gi skolah bawak kereta...cikgu jeling2 je..yela..lesen xde lagi...bahaye kot...tapi aku wat derkkk je...

tym tu..anak polis pon bawak kete xde lesen..soo no hal la..kalo aku  drive xde lesen kan..

bila tamat jea SPM..mak ayah troos sponsor wat lesen...akhir bulan 12 tahun 2006..aku da pegi wat lesen kete n moto....mula2 xnak amek lesen moto..cam membazir je,satu lagi..aku xbrape expert sgt bawak moto...tapi mak cakap..xsalah....untuk persediaan akan datang..

aku x amek lesen sorang2...sbb best friend and cousin aku pon amek lesen skali...
soo x la boring sgt kan..sbb ade gengg....




ok..sgaja nk tunjuk boy aku kan..anddd..pic mak ade kat sbelah tau..tanda restu..haha..
act..point nak show off lesen je...

guys..di sini..aku nak bongkar rahsia2 yg selama ni aku pendam dari kecik lagi..cheewahh..
aku ade impian untuk menjadi seorang pelumba kereta..percaya atau tidakk??

nampak je aku cam ni..tapi...I brutall beb..........

Danica Patrick

nak jadi cam Danica Patrick


and Milka Duno



sekian~

notakaki : tabiat buruk ,aku suke drive laju2 sampai 140 km/j tym sedih and takut..please..don't do at home..