Aug 21, 2011

18 august dlm sjarah - accident





yess.accident.
adik aku drive tym kitorang otw balik utk berbuke
yg aku paling terkilan
kitorang xsalah,
aku tgok sendiri incident tu 
dari a-z

ntah mane mat indon bwk moto keluar simpang
xtengok kiri kanan,
dh la lepas selekoh, then 
kat jalan sebelah kiri curam pula
kalo adik aku xpandai kawal kereta hari tu
sah kami dah terlantar di ICU
Alhamdulillah, semuanya selamat tym tu, cuma terlanggar mat indon tu.damnnn
kami dah cuba nak elak, tapi dia masih mahu bunuh diri, 
boleh plak dia press minyak motor dia ke arah kitorang yg da mengelak ni.
xsaja2 kereta kemek

dah la pinjam moto orang
kesian tuan moto,
moto baru lagi kot
tapi dah accident
xleh nk wat raye

ok.tym pas accident aku tunggu ayah aku smpai
sbb dia lebih tahu segalanya
aku mintak pegawai ladang tu utk tanggungjawab
tapi boleh plak dia salahkan 100% kat tuan moto
padahal indon tu yg salah,
salah dia sorang,
semua orang kene habis duit
wat report lagi, baiki lagi

tapi,
ayah aku xmahu berpanjangan
dia ckp
perkara berkaitan indon  tu pegawai tu yg settlekn, 
tuan moto settlekan moto dia, 
dn 
dia settlekan kos baiki kereta dia
baik hati sungguh ayh aku nihh

yang salah indon tuh, tapi kene tanggungjawab sendiri
sedangkan kos baiki kereta tu lagi mahal kottt

sampai hari ni, aku masih x berpuas hati
bukan ape, hari tu mybe aku kene sikit je, xmasuk cerun bagai,
tapi cmane kalo kene kat orang lain plak, pstu jadi arwah
x kah menyusahkan orang lain 

mmg la.dah nk kene
dah takdir
\cmane mahu elak lagi ann
tapi
bukankah baik mencegah sebelum berlaku

ntahhh,sakit hati pon ade.

bye!


p/s : indon2 di luar sane, jgn nak belagak bwk moto n kete bagai  kalo xtahu undang2 jln raya,menyusahkan tahu...



1 budak chomey!!:

Aini Azman said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

uhhh~ nasib dia baik la sbb ayah rara baik,.klu tak msti trok dia kan,.